Seo Algoritması Nasıl İşlemektedir sorusuna yanıt olarak Dünya çapında web büyük bir yer. Bir sitenin web tasarımı adresini veya URL’sini biliyorsanız, tarayıcınızın üst kısmındaki adres çubuğuna yazarak bulabilirsiniz. Ama ya URL’yi bilmiyorsanız diğer sayfalardan bağlantıları izleyerek sayfaları bulabilirsiniz, ancak genellikle bir arama motoru (SEO) kullanarak işlem yapmak daha kolaydır . Arama motoru algoritmaları karmaşık şeylerdir. Arama motorları iki ana işleve sahiptir: bir dizinin taranması ve oluşturulması ve arama kullanıcılarına belirledikleri web sitelerinin sıralı bir listesiyle en alakalı oldukları sağlanır. Bunlar, anahtar kelimelerle dünya çapında bir web dizini arayan ve sonuçları sırayla görüntüleyen programlardır.
Seo Algoritması Nasıl işlemektedir ?
Ne aradığınızı bulmak için, SEO, aramanızla ilgili içerik için web sayfalarının dizinini tarar. Bir arama motoru bu dizini ‘web gezgini’ adı verilen bir program kullanarak yapar . Bu, web’de otomatik olarak gezinir ve ziyaret ettiği sayfalarla ilgili bilgileri depolar.
Bir web tarayıcısı bir web sayfasını her ziyaret ettiğinde, bunun bir kopyasını oluşturur ve URL’sini bir dizine ekler. Bu işlem tamamlandıktan sonra, web tarayıcısı, sayfadaki tüm bağlantıları takip eder, kopyalama işlemini, endekslemeyi ve ardından bağlantıları takip eder.
Bunu yapmaya devam ederken, birçok web sayfasının büyük bir dizinini oluşturuyor.
Web tarayıcısının birlikte verdiği bilgiler, arama motorları tarafından kullanılır. Arama motorunun dizini olur. Bir arama motoru tarafından önerilen her web sayfası bir web tarayıcısı tarafından ziyaret edildi. Web tarayıcıları webe otomatik olarak göz atar ve ziyaret ettikleri sayfalarla ilgili bilgileri depolar.
Pacerank (Algoritma)
Web arama sonuçlarını iyileştirmek için kullanılan en iyi bilinen algoritma Pagerank tir. Basit anlamda, PageRank bir popülerlik yarışmasıdır. Bir web sayfasına işaret eden daha fazla bağlantı, daha kullanışlı görünecektir. Bu, sonuçlarda daha yüksek görüneceği anlamına gelir. Sonuçların ilk sayfasındaki web sayfaları, PageRank’in en iyi olduğunu düşündüğü sayfalardır. Arama motorları , sonuçları göstermek için siparişi çalışırken diğer birçok “sinyaline” da dikkat eder .
Örneğin, sayfanın ne sıklıkla güncellendiği ve güvenilir bir alandan geldiği durumlarda. Aralarından seçim yapabileceğiniz birçok arama motoru var. Farklı arama motorları farklı algoritmalar kullanır. Bu, bazı sitelerin sonuçlarını farklı bir sırayla vereceği anlamına gelir veya tamamen farklı sonuçlar verebilir.